کیفیت زندگی کاریQuality Of Working Life

کیفیت زندگی کاری

مفهوم کیفیت زندگی کاری در اصل در بردارنده تئوری ها و اندیشه های نهضت روابط انسانی دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی و تلاش های مربوط به غنی سازی شغل می باشد که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی صورت گرفت.کاهش بازدهی و بهره وری کارکنان مشکل اکثر مدیران سازمان ها است که ذهن آنان را در جستجوی راه حل اساسی برای این معضل پیچیده،مشغول کرده است.کیفیت زندگی کاری فرایندی از تصمیم گیری مشترک ، همکاری و سازش متقابل میان مدیریت و کارکنان می باشد و هدف آن تغییر شرایط کار به گونه ای است که کارکنان مشارکت بیشتری در کار داشته باشند و منافع بیشتری از شغل سازمانی کسب نمایند.کیفیت زندگی کاری از یک سو عوامل موثر بر رشد و توسعه سازمانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و از سوی دیگر راهکارهای افزایش بهره وری کارکنان و سازمان ها را عرضه می نماید . کیفیت زندگی کاری یک فرهنگ و نگرش است که در آن کارکنان در کانون توجه قرار گرفته و با فراهم نمودن زمینه ها و امکانات رشد و ارتقاء ، امکان توسعه اجتماعی و در نهایت افزایش رفاه عمومی را مقدور می سازد. واژه کیفیت زندگی کاری برای اشاره به رضایت یا عدم رضایت کارکنان از شرایط کلی به کار رفته است. تلاش جهت بالا بردن بهره وری کارکنان در سازمان های بزرگ و با ماموریت مهم و حساس در عرصه اقتصاد کشور ضمن تسریع در تحقق اهداف تدوین شده،موجبات کاهش ضایعات مواد ، انرژی ، منابع ، زمان و اطلاعات خواهد شد و با تامین نیازهای مادی و معنوی کارکنان موجب ایجاد و تقویت روحیه تعلق ، همدلی ، ابداع و نوآوری نیز خواهد گردید.اهداف و فعالیت های کیفیت زندگی کاری عبارت است از ایجاد احساس مسئولیت نسبت به شغل و سازمان ، خشنودی شغلی ، دخالت و مشارکت در تصمیم گیری ها ، رعایت و حفظ احترام شان و منزلت آن ها.طبق تحقیقات انجام شده کارکنانی که از کیفیت زندگی کاری پایین برخوردار بوده اند در معرض مشکلات بهداشتی بیشتر بوده اند.بعلاوه روحیه پایین ناشی از کیفیت زندگی کاری پایین است که منجر به مسائل پرسنلی رایجی می شود که سازمان را تسخیر می کند از قبیل شکایت ها ، ترک شغل و …

بنابراین کیفیت زندگی کاری امری بسیار مهم است زیرا بر تک تک کارکنان تاثیر می گذارد ، از سلامت آن ها گرفته تا رضایت شغلی شان و رضایت از زندگی به طور کلی.

هم‌اکنون ثبت‌نام کنیدانتخاب گواهینامه آموزشی مشاوره رایگانبا شما تماس خواهیم گرفت
  • نحوه برگزاریمجازی
  • مدت برگزاری35 ساعت
  • گواهینامه ملّی رایگاندارد
  • گواهینامه بین‌المللیدارد
  • کتب الکترونیکدارد
  • فیلم آموزشیندارد
  • نوع فایل‌های آموزشیPDF
  • مدرس دورهگروه اساتید روانشناسی و مدیریت
  • شهریه دوره240,000 تومان

این دوره را به اشتراک گذارید

ویژگی دوره‌های آموزشیپس از ثبت نام در دوره های آموزشی موارد زیر را دریافت خواهید کرد

  • بسته آموزشی دریافت بسته جامع دوره آموزشی

  • گواهینامه‌های رایگان صدور گواهینامه‌های دو زبانه به صورت رایگان

  • گواهینامه‌های بین‌المللی امکان صدور گواهینامه‌های ترجمه و بین‌المللی

  • استعلام آنلاین و مکتوب امکان استعلام آنلاین و مکتوب کلیه مدارک صادر شده

سرفصل دوره آموزشی

  • بیان و مقایسه دیدگاه های مطرح پیرامون مقوله کیفیت
  • سطوح کیفیت و سلسله مراتب رویه های کیفیت
  • مدیریت کیفیت جامع(TQM) و استقرار کارکرد کیفیت(QFD)،مشهورترین نظریه های کیفیت
  • نقش مدیریت منابع انسانی در ارتقاء کیفیت
  • انواع مدل های تعالی سازمانی و نهضت های بهبود کیفیت
  • کیفیت زندگی کاری و دیدگاه های مطرح در مورد آن
  • استراتزی ها و برنامه های بهبود کیفیت زندگی کاری
  • نقش کیفیت زندگی کاری در بهره وری سازمان و کارکنان آن
  • کیفیت زندگی کاری و طراحی مشاغل

گواهینامه‌های ملّی دوره

  • گواهینامه دو زبانه خانه آموزش‌های مجازی (فارسی و لاتین)

گواهینامه‌های بین‌المللی

انتخاب گواهینامه‌های آموزشی

شما می‌توانید یک یا چند گواهینامه برای دوره آموزشی دریافت کنید. گواهینامه دو زبانه مرکز، رایگان صادر می‌گردد.

عضو کانال تلگرامی خانه آموزش‌های مجازی شویدساده‌ترین راه برای اطلاع از آخرین دوره‌های آموزشی و تخفیفات ویژه

عضویت در کانال

دوره های زیر نیز به شما پیشنهاد می شود